torstai 23. tammikuuta 2014

In a year 2000... and 13 part 3

SYYSKUU

ELÄMÄNI ENSIMMÄINEN DAALIA. I did it! Sain sen kukkimaan ja kasvamaan! Toivottavasti ei ole nyt tuossa rappusissa paleltunut talven aikana. Ihastuin daalioihin yhtä paljon kuin tulppaaneihin. 

Sitten olin häävalokuvaajana. Omapotretti juhlista; 

Ja virallinen hääkuva; Minun mieleinen pariskunta! 

Juhlapaikka oli uskomaton. Metsän keskellä, järven rannalla. Sai vetäytyä aina välissä omiin oloihinsa rauhottumaan ihmisvilinästä. 

LOKAKUU

 Time to hit the pot! Äiti halusi kirkkaankeltaista lankaa, puhdasta, kirkasta keltaista. Sellaista ei tahdo vain löytyä. Joten ostin keltaista väriä ja valkoista lankaa ja ajattelin koittaa tehdä sen itse. Hiukan mokasin kuitenkin; laitoin veden, suolan ja värin kattilaan, sekoittelin, sitten heitin vyyhdin sinne. Sehän peittyi vain puoliksi koska olin unohtanut loput vedet. Mutta kaunis liukuvärjäys tuli kuitenkin. 

Ajattelin sitten testata erilaisia värjäystapoja. Tässä yksi. Mukavan laikukas lanka tuli. 

 Kanttarelleja kävin keräämässä. KYLLÄ se on kanttarelli, senkin pervo!

Sitten tein 50 kuppikakkua koska... synttärit.

Hän on kolmekymppinen. 

Kotona taas pikkutuholainen metsästää edelleen lintuja ikkunasta. Onneksi tällä kertaa vain lyö päätänsä ikkunaan. 

Minä taas neuloin ja neuloin ja neuloin ja maalasin. 


Ja ensilumi tuli pumpuffwhee!


MARRASKUU


Ihana kun lumi tuli, mutta sitten alkaa tulla myös näitä lumen ongelmia; lattiat aina märkinä.

 

Tädin kanssa käytiin Heurekassa kattelemassa hulluusnäyttely. Ei ollut kovin kummonen loppujenlopuksi. Paljon historiaa ja äärettömän varovainen ote. 

Tää oli ihan hauska; sai oman naamansa huutoon. 

Perinteeksi muodostunut perheillallinen pidetään marraskuussa. Enemmän ruokablogissani

Sitten olikin minun vuoroni pitää synttärit. Teemana Come as your favourite pony. Minä olin Pinkie Pie (Ylläni replika coronation dress:stä)

Porukka oli pieni, mutta laadukas. 

Kani on alkanut taas kissaa kiusata. Piti jo kanaverkko kanin juoksentelualueen ympäriltä purkaa että kissa pääsee nopeasti karkuun kiipeilemättä. Voitte arvata mitä tapahtui pari sekuntia kuvan oton jälkeen.


JOULUKUU

 Suomen kesä on lyhyt ja vähäluminen. Kukatkin jäätyy muotoonsa. 


Mutta ei voi kyllä maisemista valittaa pihalla. 

Mutta sitten kun tulee JOULU niin nämä kaksi jää kahdestaan kotiin ja minä lähden Tupin kanssa äitin luokse. Perinteet kunniaan!

Ja mistä minun joulu koostuu? 
Tulesta ja jäästä...

Kuusen koristelusta...

 Perheestä, suvusta ja mässäilystä...

Tonttuilusta...


Lahjoista...


ja peleistä.

Serkulle neuloin kissakaverin opiskelijakämppään. (Ohje Dropsilta)

Opetin (pistin) tädin ja serkun tekemään kynsilakkakoruja. Ihana oli taas kattoa miten tulee uusia ideoita kun toiset alkaa taiteilemaan. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti